Jak zdrowo schudnąć?

072Bez względu na to, czy chcesz schudnąć 5 czy 10 kilogramów, zasady zdrowej diety są takie same! Podstawowa różnica to czas, w którym uda nam się osiągnąć zamierzony cel.

Zdrowe odchudzanie wymaga przede wszystkim czasu i cierpliwości!

Musisz zdać sobie sprawę z tego, że cudowne diety nie istnieją! Powstają tylko po to, aby zapełnić puste rubryki w gazetach, a Ciebie doprowadzić do efektu jojo! Przypuszczam, że próbowałaś już niejednej z nich! Dieta jabłkowa, dieta sokowa…. Monotonny jadłospis sprzyja powstawaniu niedoborów pokarmowych, w wyniku których po zakończeniu takiej pseudo kuracji wyszczuplającej rzucamy się na jedzenie i tyjemy z prędkością światła! Zasada skutecznego odchudzania jest banalnie prosta: aby schudnąć trzeba zdrowo jeść! Zdrowo, czyli jak?

Zacznij od zmiany nawyków żywieniowych!

Ogranicz spożycie niezdrowych pokarmów, zawierających cukier  i tłuszcze trans. Tabliczkę czekolady zamień na kilka kosteczek. Zrezygnuj z picia coca coli (jedna szklanka zawiera aż 110 kalorii)! Przerzuć się na wodę! Pełnotłuste mleko – 3,2% zamień na chude 1,5% tłuszczu. Frytki kupione w przydrożnym barze zamień na domowe, przyrządzone bez dodatku tłuszczu. Wystarczy naprawdę kilka drobnych zmian, aby zauważyć pierwsze efekty na wadze.

Postaw na zbilansowaną dietę

Czyli taką, która dostarczy Twojemu organizmowi wszystkich składników odżywczych

  • białka (mleko i jego przetwory, chude mięso, warzywa strączkowe, ryby)
  • węglowodanów (pełnoziarniste pieczywo, kasza, ryż, płatki owsiane, warzywa i owoce)
  • zdrowych tłuszczy (ryby, oliwa z oliwek, masło klarowane, olej rzepakowy, awokado, orzechy oraz nasiona)

Jedz regularnie!

Postaraj się jeść od trzech do pięciu posiłków dziennie! Śniadanie zjedz 30 minut po przebudzeniu – w ten sposób przyspieszysz metabolizm, a kolację na trzy godziny przed pójściem spać.

Zacznij gotować!

W ten sposób będziesz mieć kontrolę nad tym, co jesz i ile jesz! W związku z tym, warto zaprzyjaźnić się z tabelą kaloryczną oraz wagą kuchenną.

Ogranicz spożycie soli!

Sól zatrzymuje wodę w organizmie i sprawia, że nasza waga jest większa niż w rzeczywistości! Całkowite wyeliminowane soli jest niemożliwe. Sól to nie tylko biały proszek, którym przyprawiamy dania. Sól znajdziemy praktycznie wszędzie! W wędlinach, przetworach mlecznych…

Pamiętaj o aktywności fizycznej!

Dzięki niej uda Ci się uniknąć efektu jojo, a Twoje ciało po odchudzaniu będzie jędrne i napięte! Nie musisz spędzać trzech godzin na siłowni, aby Twoja sylwetka nabrała pożądanych kształtów. Postaraj się ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu przez 45 minut. Wybierz aktywność, która sprawia Ci przyjemność. I pamiętaj, że sprzątanie, wyjście na zakupy czy spacer z psem są również forma ruchu!

 


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *